Dreptul de retragere

Conform legii, Clientul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa renunte la o comanda, sa
returneze un produs sau sa renunte la la un produs, in termen de 14 zile calendaristice, fara
invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de transport pentru retur.

Noi va oferim drept de retragere extins la 30 de zile, perioada in care puteti returna produsul
achizitionat, fara a invoca niciun motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de returnare a
produselor.

 Astfel, potrivit OUG nr 34/2014 si periodei de retragere extinse, perioada de returnare a unui produs
expira in termen de 30 zile din:

  • ziua in care Clientul intra in posesia fizica a produselor comandate sau a ultimului produs – in cazul
    in care Clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua in care Clientul intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese – in cazul livrarii
    unui produs care consta din mai multe loturi sau piese

In cazul in care Clientul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului de retragere extins de
30 de zile, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in
care Comanda este achitata, MED OPTIKRINA SRL. va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece)
zile de la data informarii MED OPTIKRINA SRL. de catre Client asupra deciziei sale de retragere din
Contract.

Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:

  • pentru Comenzile achitate cu card online ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
  • pentru Comenzile achitate cu ramburs-> prin virament bancar.

Perioada de retragere expira dupa 30 zile incepand de la ziua la care dumneavoastra sau o parte
terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, intra in posesia fizica a produselor.
Comenzile complete de ochelari de vedere (rame + lentile) nu pot face obiectul dreptului de
retragere, conform Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2014, art.16, lit. c). Acestea sunt
considerate produse finite personalizate conform specificatiilor clientului. Clientul isi asuma
raspunderea asupra corectituidinii datelor regasite pe reteta si confirma faptul ca datele introduse in
reteta sunt corecte si nu sunt mai vechi de 12 luni.

Nu pot face obiectul renuntarii, conform OUG 34/2014, si urmatoarele:
1) contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a
inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat
cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de
catre profesionist;

2) furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezenta te de consumator sau
personalizate in mod clar;
3) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
4) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din
motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, cum sunt lentilelle de contact sau solutiile
pentru intretinerea lentilelor de contact;
5) furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu
alte elemente.

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati, fie prin completarea formularului de
retur din site, fie la adresa MED OPTIKRINA SRL. , cu sediul in cu sediul in Str. Gheorghe Doja, Nr.
39, Sighetu Marmatiei, jud. Maramures, inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J24/413/2013,
Cod unic de inregistrare 31617341, cont bancar RO43BTRLRONCRT0212913301, deschis la Banca
Transilvania, telefon contact 0752883583, e-mail contact@optikrina-shop.ro.
de luni pana vineri, in intervalul 8:00-17:00, cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din
prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta sau
e-mail.
Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind
exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere de 30 de zile.

Consecintele retragerii

Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, inclusiv
costurile livrarii, cu exceptia costurilor suplimentare determinate de faptul ca ati ales alta modalitate
de livrare decat cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fara intarzieri nejustificate si, in
orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia
dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. In cazul in care renuntarea este partiala,
costul livrarii nu va fi restituit, considerandu-se cost de livrare pentru produsele cu privire la care nu
s-a exercitat dreptul de retragere. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de
plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul
expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca
urmare a unei astfel de rambursari. Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi
produsele sau pana la momentul la care ne-ati furnizat dovada ca ati trimis inapoi produsele, fiind
valabila data cea mai apropiata.
Expediati produsele la MED OPTIKRINA SRL. (numita in continuare MED OPTIKRINA SRL. ), cu
sediul in cu sediul in Str. Gheorghe Doja, Nr. 39, Sighetu Marmatiei, jud. Maramures, fara intarzieri
nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ati comunicat
retragerea. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea
perioadei de 14 zile.
Va trebui sa suportati costul direct al returnarii produselor.

Noi va punem la dispozitie urmatoarele variante de retur:
– Retur prin ridicare de la adresa – cost transport 15 lei. Noi trimitem curierul la adresa clientului
pentru ridicarea coletului, clientul nu trebuie decat sa completeze formularul de retur din contul sau
si sa astepte curierul sa ii ridice coletul. Ulterior noi retinem taxa de retur,de 15 lei, din suma
rambursata in contul clientului.
– Retur in magazine – fara cost. Clientul va completa formularul de retur din coletul in care a primit
produsele/din cont si va preda produsul in magazin, impreuna cu toate accesoriile primite in colet. La

predare, clientul va prezenta in magazin formularul de retur completat sau va completa in
magazin formular de retur pus la dispozitie de reprezentantii magazinului. Angajatii din
magazin nu au responsabilitatea de a verifica produsul la primire, doar faciliteaza primirea si
expedierea produsului returnat catre Depozitul Central. Acest mod de returnare este gratuit.
Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare, in cutia originala, cu etichetele intacte,
accesoriile complete, consumabilele originale sigilate.
Sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele
decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor. Conditiile
privind returul produselor sunt prezentate in continuare. Profesionistul isi rezerva dreptul ca, in
momentul receptionarii produsului de la client, daca se constata ca produsul nu mai prezinta
aceleasi caracterisitici ca in momentul achizitionarii: estetic, functional sau consumabile sigilate,
conform OUG nr. 34/2014, sa faca dovada diminuarii valorii produselor care rezulta din manipulari
diferite de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii
produselor sau sa solicite expertiza si deviz de cost unitatii autorizate de furnizor pentru a readuce
produsul la starea initiala.

Garantia produselor. Garantia legala de conformitate

Toate produsele comercializate de catre site-ul nostru, beneficiaza de garantiile legale privind
conformitatea produselor de 24 de luni , in conformitate cu dispozitiile OUG 140/2021. Aceasta
garantie se acorda de la data livrarii produsului catre cumparator/utilizator, in conditiile respectarii
instructiunilor de utilizare oferite impreuna cu produsul.
Produsele sunt noi si provin din surse autorizate de fiecare producator, in parte.

Reclamatii si procedura de solutionare reclamatii

Consumatorul poate solicita, in perioada de garantie legala de conformitate, returnarea produselor
necorespunzatoare in urmatoarele situatii:

  • Produs ce nu este conform cu specificatiile de pe site.
    Daca produsul comandat se dovedeste a nu fi conform cu specificatiile din oferta noastra,
    Consumatorul poate solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a
    contravalorii. Daca, dupa analizarea solicitarii si in baza optiunii clientului, se agreeaza inlocuirea cu
    un produs de o valoare mai mare, Consumatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai
    mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor. Costurile de retur
    pentru produsul neconform si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul, sunt suportate
    de MED OPTIKRINA SRL. .
    Produsul trebuie sa fie insotit de documentele aferente achizitiei( factura).
  • Produse ce au fost livrate gresit.
    Livrarea altor produse decat cele solicitate trebuie semnalata imediat. Consumatorul poate solicita
    returnarea acestuia si restituirea pretului sau inlocuirea cu un produs conform, iar daca produsul nu
    mai este pe stoc, poate opta pentru inlocuire cu un altul similar. Daca, la cererea clientului, se
    agreeaza inlocuirea cu un produs de o valoare mai mare, Consumatorul va plati diferenta, respectiv
    daca valoarea este mai mica, veti primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor.
    Costurile de retur a produsului neconform si de transport pentru produsul inlocuitor, daca este cazul,
    sunt suportate de MED OPTIKRINA SRL. . In acest caz, produsele returnate trebuie sa fie in
    aceeasi stare, in ambalajul si cutia originala, cu etichetele intacte, accesoriile complete,
    consumabilele originale sigilate si impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura).
  • Produse defecte.

Orice reclamatie cu privire la produs va fi solutionata de MED OPTIKRINA SRL. in conformitate cu
drepturile conferite consumatorului cu privire la garantia legala de conformitate a produselor prin
Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, cu modificarile si
completarile ulterioare, pentru produsele achizitionate inainte de 01.01.2022 si in conformitate cu
Ordonanta de Urgenta nr. 140/2021, ani anumite aspecte ani e lee la contractele de vanzare de
bunuri, pentru produsele achizitionate incepand cu 01.01.2022.
Returnarea banilor ori, dupa caz, inlocuirea produselor, in cazul reclamatiilor privind neconformitatea
produselor, nu se poate efectua in cazul in care neconformitatile reclamate nu se datoreaza
producatorului si/sau MED OPTIKRINA SRL.

In cazul reclamatiilor, produsele se pot returna in una din urmatoarele modalitati:

  • Returnare intr-un magazin
    Clientul va completa formularul de retur din contul sau si va preda produsul in magazin, impreuna cu
    toate accesoriile primite in colet. La predare, clientul va prezenta in magazin formularul de retur
    completat in cont si printat sau va completa in magazin formular de retur pus la dispozitie de
    reprezentantii magazinului Angajatii din magazin nu au responsabilitatea de a verifica produsul la
    primire, doar faciliteaza primirea si expedierea produsului returnat catre Depozitul Central.
    Verificarea, evaluarea produsului si acceptarea returului se face doar de catre angajatii din Depozitul
    Central, dupa ce produsul ajunge la ei.
  • Retur prin curier
    In cazul in care doriti returnarea produselor printr-o firma de curierat rapid, respectati urmatoarele
    indicatii:
  • completati formularul de retur di contul dvs.
  • ambalati produsele pe care doriti sa ni le trimiteti (puteti sa folositi ambalajul trimis de noi) si
    mentionati pe exteriorul coletului numarul facturii din care provin.
  • coletele se trimit catre MED OPTIKRINA SRL la adresa cu sediul in Str. Gheorghe Doja, Nr. 39,
    Sighetu Marmatiei, jud. Maramures.
    Noi trimitem curierul la adresa clientului pentru ridicarea produsului aflat in garantie si suportam
    costul returului.

IMPORTANT:
NU vor fi acceptate retururile care:

  • au fost trimise fara completarea formularului de retur din sectiunea “Contul meu > Retur”.
  • au mentionata suma de ramburs pe eticheta de transport.

Specificatiile tehnice, pozele, preturile sau pozele produselor prezente pe acest site sunt cu titlu
informativ si pot fi schimbate fara o instiintare prealabila, iar MED OPTIKRINA SRL. nu isi asuma
nici o responsabilitate asupra schimbarilor care ar putea surveni.
Promotiile prezentate pe site sunt valabile in perioada de timp mentionata si/ in limita stocului
disponibil, conform regulamentului afisat pe site.

Pentru orice reclamatii/sugestii si/sau sesizarii ne puteti contacta la adresa cu sediul in Str.
Gheorghe Doja, Nr. 39, Sighetu Marmatiei, jud. Maramures, sau la adresa de e-
mail contact@optikrina-shop.ro.